Tuesday, March 13, 2012

Heippa

Maanantai aamuna kavelin koululle jalleen kurkkaileen, mita kokkiluokka tekee keittiossa ja muutenkin tapaamaan tuttuja. Aamupaivasta olin keittiossa katselemassa, mita he valmistavat lounaalle, jonka jalkeen minulle kerrottiin, etta koulu sulkeutuisi tanaan aikaisemmin, koska taalla olisi suuret hautajaiset.
Iltapaivalla tosiaan kadut olivat suljettuna ja ihmiset olivat keraytyneet kirkon eteen, koska eraan koululaisen isa oli kuollut. Kaikki kaupat ja kahvilatkin olivat myos suljettuna, ja televisio ja lehdisto oli kuvailemassa siela. Itse en viitsinyt tunkeilla ja menna katsomaan mita siela tapahtui, vaan paatin palata takaisin hotellille
Maanantaina oli myos vapaapaivani, mutta tekemista minulla ei tanapaivana paljoa ollut juurikin tuon takia.
Tiistain mina olin jalleen keittiolla, jonka jalkeen paadyin kiertelemaan kaupunkia. Olin siina toivossa, etta loytaisin jonkin normaalin kaupan, mutta en loytanyt muuta kuin pikku putiikkeja ja kahviloita mutta ehka jokin paiva paremmalla onnella loydan =)

1 comment:

  1. Moikka,
    kumma juttu, mutta ulkomailla usein on sellainen tunne, että ns. tavallisia (meidän suomalaisten mielestä) kauppoja ei tahdo löytyä. Kait niitäkin siellä on, mutta ne on tosiaan ensin löydettävä. Kuvaamassasi hautajaispäivässä korostuu meidän kulttuurieromme aika lailla. Suomessa ei vastaavaa tapahdu, vaan hautajaiset ovat omaisten yksityisasia. Hienoa, että pääset oikeasti sisään Italialaisten elämän menoon.
    Tsemppiä!

    ReplyDelete