Monday, March 12, 2012

Taytettya kuivattua kinkkua
 

Mustekalaa, oliiveja salaattipedilla

Katkarapu coctail

Lisaa mustekalaa  


 Heippa! nyt tulikin pidempi tauko, etten ehtinyt kirjoittelemaan =) mutta kiiretta on ollut jonkin verran keittiossakin. Lauantaina tuli syomaan 10 hengen porukka ja heille oli tehty oma menu, jonka paasimme valmistelemaan. Ensimmainen viikko keittiolla meni lahinna tarkkaillessa seka yrittaessa ymmartaa, mita he minun haluavan tehda :), mutta nyt olen jo paremmin perilla ja paassyt kunnolla kokoamaan annoksia ja opettelemaan menua. Olen nahnyt taalla myos liekitysta ja erillaisia ruuan valmistus tapoja. Hienoa taalla on ollut se, etta vaikka kuinka hankalaa on jonkin annoksen tekeminen, Porukka keittiossa saa sen nayttamaan helpolta ja yksinkertaiselta!
Ja taalla ei ole mitaan hirveaa kiiretta ollut, ja jos on ollut, kaikki ollaan tehty rauhassa. 
Hiukan olen enemman paassyt kiertelemaan kaupunkia ja pari kertaa ollutkin ihan pihalla, minne olen joutunut, koska kadut taalla ovat niin sokkeloisia ja rakennukset nayttavat samoilta.

3 comments:

  1. Erittäin hyvännäköisiä annoksia!!! Tuli nälkä... :D

    ReplyDelete
  2. Hei! Olen tosi iloinen, että molemmilla sinulla ja Rikulla on tullut asioita, joihin palaamme 5.jaksolla koululla. Saattekin kertoa sitten omia kokemuksianne ja näkemyksiä asioihi. Oletko päässyt käsittelemään tuoretta mustekalaa? Siellähän näitä äyriäisiäkin on aivan toisella tavalla tuoreena verrattuna, mitä meillä saadaan. Kauppojen kala- ja lihatiskejä(lintu)kannattaa myös kierrellä ja ottaa pari valokuvaakin. Onko Gattinarassa ollut vielä markkinapäivää, jolloin toripöytiä on katujen varsilla ja voi ostaa kaikenlaista pientä maistettavaa?
    Annokset näyttävät tosi kivoilta. Olisiko sinun mahdollista vilauttaa ravintolan ruokalistaa ja menu-kokonaisuuksia? Kuinkas paljon teillä on keittiöllä porukkaa töissä?
    Palataan, voi hyvin!

    ReplyDelete
  3. Heippa! joo kyllahan taalla on markkinat ollut ja juurikin ravintolan edessa, jossa tyoskentelen : )
    Kylla tuoretta mustekalaa olen paassyt kasittelemaan jonkin verran :)
    Meita on yleensa minun lisaksi kaksi kokkia, ja hyvin ollaan silla porukalla saatu kaikki onnistumaan :)

    ReplyDelete