Wednesday, March 21, 2012

Hellou!

Maanantaina minulla oli jalleen vapaapaiva ja oli paljon suunnitelmia, mita tekisin paivan aikana, mutta jo heti aamusta suunnitelmat alkoivat vahitellen kaatumaan. Silla ystavat, joidenka kanssa minun piti illemmalla tavata peruivat tapaamisen, silla he olivat kipeina. En antanut sen masentaa paivaani vaan pakkasin tavarani ja lahdin koululle, jossa mina tapasin keittioluokkaa, joidenka kanssa olin tehnyt toita  ensimmaisena viikkona. Mina en ollut yhtaan varautunut siihen, etta minut pistetaankin tyoskentelemaan sina paivana joten en ollut ottanut keittiovaatteitani mukaan koululle, mutta onneksi koululta loytyi jotain paalle pistettavaa. Valmistelimme luokan kanssa lounaan koululle.
Alkuruokina oli Knocceja, jotka ovat perunasta tehtyja pienia pastan tapaisia.  Niiden kanssa tomaatti-mozzarella kastikkeina. Paaruokina oli duchhesse perunoita ja jotain lihan tapaista, mutta se maistui kylla mielestani ihan anjovikselta. Jalkiruokina oli lajitelma eri jalkiruokia, pannacottaa seka muita pienia makeisia.
Iltapaivalla minun oli tarkoitus lahtea syomaan illallista sen perheen kanssa , jossa olin ensimmaisena viikkona ollut, mutta jostain syysta hekin olivat peruuttaneet tapaamisen. Loppujen lopuksi mina paadyin hieman masentuneena kavelemaan ympari kaupunkia sateessa ja kiertelemaan kauppoja.
Olin ehtinyt vain 15 minuuttia kavella, kun yksi ystavistani pysaytti autonsa tien reunaan ja kyseli minulta, miksi kavelen yksin taalla sateessa.
Han tuli kuin pelastuksena ja paadyin sitten hanen luokse viettamaan iltaa.
Hanen piti opiskella, joten mina paadyin katselemaan dvd:ta hanen huoneessa.
Soimme illallista hanen vanhempiensa kanssa. Hanen vanhempansa olivat todella uteliaita ja kyselivat vaikka mita oudoimpia kysymyksia suomesta ja minun perheestani. loppuillasta he tulivat antamaan minulle pienen tuliaisen kotiin vietavaksi minun vanhemmilleni :) 

3 comments:

  1. Moikka Janet,
    johan oli vapaapäivä. Jouduit "töihin" ja sateeseen, mutta onneksi loppu oli parempi.Italialaisille perhe on niin keskeinen asia. Kuinkakohan moni suomalainen olisi antanut lahjan vietäväksi opiskelijan vanhemmille?
    Toivottavasti ilmat paranee. Täällä on ollut mukavan aurinkoisia päiviä ja siirrymme kesäaikaan viikonloppuna. Miten siellä, siirretäänkäö siellä kelloja samaan aikaan?
    Merja

    ReplyDelete
  2. no oli kuitenkin loppujen lopuksi todella mukava ilta :) ja kylla todellakin olen taalla huomannut kuinka perhekeskeista porukkaa italialaiset ovat!
    taallakin siirryttiin kesa-aikaan viikonloppuna :) ja kylla muutamana paivana heraaminen on ollut erittain juurikin tuon takia :)

    ReplyDelete
  3. mutta illalla on ihanan valoisaa;)

    ReplyDelete